În perioada 11-15.03.2024 s-a desfășurat a doua Mobilitate Internațională a profesorilor și elevilor de la Liceul Tehnologic ”Constantin Brâncoveanu” Târgoviște, în cadrul proiectului cu titlul: “Act eco-locally to change into eco-globally, contractul de finanțare cu nr: KA2:2023-1-PL01-KA220-SCH-000151657, proiect realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Erasmus +, Acțiunea cheie KA2, în Karditsa, Grecia. Grand proiect 250000 euro. Partenerii proiectului: 1. Zespol Szkol Technicznych w Plocku – PLOCK, Polonia 2. Ataturk Ortaokulu – DÜZCE AKÇAKOCA, Turcia 3. Liceul Tehnologic “Constantin Brâncoveanu'” – TÂRGOVIȘTE, România4. Associação para o Desenvolvimento Local da Ilha do Pico – MADALENA DO PICO, Portugalia 5. 5o Gymnasio Karditsas – KARDITSA, Grecia 6. II.Gimnazija – ZAGREB, Croația La a doua mobilitate internațională au participat două cadre didactice: prof. Alecu Anda Ligia, prof. Frățilă Carmen și șase elevii: Săndulescu Luiza Maria, Necșoiu Teodora Elena, Aldea Adriana, Ungureanu Alin Denis, Stan Mario Alexandru, Popescu Samuel-Emanuel. Gazda mobilității a fost 5o Gymnasio Karditsas – KARDITSA, Grecia.Ziua 1 – Luni Liceul gazdă a prezentat un film despre Grecia și o prezentare power- point despre orașul Karditsa. A urmat un moment muzical pregătit de corul liceului gazdă cu muzică tradițională grecească.Vizitarea liceului a facilitat cunoașterea unui mediu școlar grecesc. La etajul al doilea am descoperit picturile care reprezentau proiectele implementate, realizate de elevii Fiecare partener a prezentat un PPT/film despre o activitate locală sau un training local care a fost organizat în școală. Elevii liceului nostru au realizat mărțișoare din materiale reciclabile, care au fost oferite tuturor participanților. Au prezentat povestea mărțișorului din antichitate până în prezent. Am avut ocazia să admirăm dansurile tradiționale din țările partenere. Ateliere de lucru individuale și pe grupe mixte internaționale – Jocuri Interactive & IcebreakingZiua 2 – MarțiVizitarea ”Digital Meteor Projection Center” Vizionarea unor filme 3D despre mânăstirile Meteore.Vizită la Mănăstirea Varlaam Agios și Agios StefanosVizită la Centrul de mediu din Mouzaki Karditsa – instituție ecologică – unde am fost familiarizați cu metodele practice de protecție a mediului și dezvoltare durabilă. Prin activități și discuții interactive, elevii au învățat cum să contribuie activ la conservarea naturii și la conservarea biodiversității în comunitățile lor locale. A fost prezentat de către toți partenrii calendarul ecologic, realizat în Canva. Elevilor noștri i-au revenit lunile septembrie și octombrie. O altă activitate: elevii au primit o hartă cu țara lor și au identificat:- locul în care se produc cele mai multe cutremure, – cel mai mare munte, – unde se produc cele mai multe alunecări de teren,- unde se ating cele mai mari temperaturi. Ne-am întors la liceu unde am participat la activități digitale ecologice. Pe grupe mixte elevii și profesorii au avut ca sarcină să observe cele patru categorii de amprentă ecologică si să facă în padel o propoziție cu cel putin 7 cuvinte pe tema amprentei ecologice. Elevii și profesorii au creat un slogan pe tema amprenta ecologică, cel mai apreciat slogan a fost premiat. Ziua 3 – Miercuri Atelier de lucru: Pentru elevi și profesori – Calculați și comparați amprentele ecologice ale elevilor Atelier de lucru: Pentru profesori- Calculul zilelor depășirii existenței planetei nostre conform stilului de viață actual. (rezultat – 7 planete)Atelier de lucru: Pentru studenți care au fost observați de profesori – Comparația amprentei ecologice a țărilor bogate și sărace.Ziua 4 – Joi Lacul Plastiras, cunoscut și sub numele de Lacul Tavropos, este un lac artificial situat în regiunea Tesalia. A fost creat prin construirea unui baraj pe râul Tavropos în anii1950. Lacul este un popular obiectiv turistic, oferind peisaje pitorești, activități recreative precum pescuitul, navigația cu barca și drumeții în natura. La grădina botanică Neochori am avut o activitate, de plantare a plantelor bio. Ni s-a vorbit despre îngrijirea lor si cat de importante sunt pentru organismul uman. Elevii au considerat această activitate una dintre cele mai frumoase activități ale zilei, unde toti au contribuit la ceva, foarte interactiv! Workshop-urileaufostextrem de importante,unde am invatat lucruri noi,esentiale,am interactionat cu Ziua 5 – Vineri Muzeul Acropole din Atena este un loc esențial pentru cei pasionați de istorie și cultură, găzduind o colecție impresionantă de artefacte antice descoperite în zona Acropolei.Am fost foarte încântați să vizităm acest loc atât de vechi, unde zeița Atena a pășit cândva. Acropola este un sit istoric emblematic ce promovează conservarea, învățând de la istorie pentru a proteja și prezerva mediul înconjurător pentru generațiile viitoare. Un alt loc pe care l-am vizitat, a fost Piața Syntagma, unde am văzut Parlamentul Greciei. Am asistat și la schimbul de gărzi.Completarea de chestionare a fost un feed-back important, deoarece am observat cât de multe s-au schimbat pe parcursul acestor zile și cât de multe informații am adunat. Câteva opinii ale elevilor: ” Această zi a fost plină de activități eco, ce au avut un rol foarte important în comunicarea dintre toți elevii ce au participat în acest proiect. Chiar a fost o experiență unică în viață și mă bucur că am luat parte la acest proiect.Workshop-urile au fost extrem de importante, am învățat noțiuni noi, esențiale, am interacționat cu ceilalți și am făcut lucru în echipă.A fost o experiență uimitoare, pe care aș repeta-o oricând. A fost o săptămână uimitoare și am rămas doar cu amintiri frumoase.Părerea mea este că dansurile tradiționale și jocurile interactive despre ecologie sunt modalități captivante și eficiente de a educa și sensibiliza oamenii cu privire la importanța conservării mediului înconjurător și a tradițiilor culturale locale. ”Această activitate și-a atins scopul, următoarea întâlnire va avea loc la liceul Ataturk Ortaokulu – DÜZCE AKÇAKOCA, Turcia, 13-17.05.2024.