Gradinita Model din Valea Voievozilor, impreuna cu gradinita Raza de Soare din Targoviste si cu alte institutiii de invatamant din: Turcia, Polonia, Bulgaria si Macedonia vordesfasura proiectul Erasmus+ intitulat Active Strategies for Inclusion and Diversity in Early Childhood, numar referinta:2021-1-RO01-KA220-SCH-000030958.
Obiectivele proiectului sunt:
O1. Dezvoltarea competentelor profesionale ale cadrelordidactice din scolile participante, pentru a raspunde adecvat la diversele nevoi educationale ale copiilor prin:- Achizitia unor strategii active-inclusive de catre cel putin85% din totalul personalului didactic din scolileparticipante;- Participarea a cel putin 80% dintre profesorii scolilorpartenere la schimbul de bune practice inclusive, prinobservarea din umbra a unor lectii, prin participare fizcasau intalniri on-line, prin alte activitati ale proiectului;
*Dezvoltarea unui sistem de educatie timpurie de calitatesuperioara.
O2. Cresterea nivelului de pregatire al copiilor cu varste intre 3 si 10 ani, pentru a raspunde pozitiv la provocarile diversitatiiprin promovarea unei atitudini tolerante, a acceptarii, adaptarii siintegrarii cu success in scoala si in viata prin:- implicarea a cel putin 90% din numarul total de copiiparticipanti in activitati de promovare ale valoriloreuropene: libertate, toleranta nediscriminatorie, cetatenism, interculturalitate.- imbunatatirea starii emotionale a copiilor si schimbareacomportamentelor negative in pozitive la cel putin 95% din elevii participanti;
* Valori comune, angajament civic si participare.
O3. Imbogatirea abordarilor pedagogice incluzive din scoli sicresterea calitatii sistemului educational prin:- introducerea a cel putin 5 strategii de inclusiune inovative in activitatile scolare si extracurriculare;- desfasurarea a cel putin 3 evenimente internationale pe an de proiect, pentru a promova inclusiunea si diversitatea;- utilizarea in sistemul educational a tehnologiilor moderne de IT, a cel putin trei ustensile WEB creative si aplicatiieducationale colaborative pentru a inregistra progresulindividual si de grup;- elaborarea unui Ghid de Bune Practici in care se vor gasi celputin 5 strategii inclusive de interventie, elaborate sivalidate in practica didactica a fiecarui partener;- crearea unei banci deschise de resurse educationaleaccesibile oricui, pe siteul proiectului.
Prima activitate a proiectului a avut loc pe 16.11.2021, zi cu prilejul careia, toate institutiile participante au sarbatorit ZiuaInternationala a Tolerantei. Prescolarii Gradinitei Model au desfasurat activitati pentru a marca aceasta zi.
Grupa mica a discutat despre tolerantei si acceptare, copiii auascultat Povestea curcubeului. Ce culoare are toleranta?, de prof. Ion Axenia Simona (http://www.isj.gl.edu.ro/RED/PRESCOLAR/NOIEMBRIE%202018/auxiliare%20curriculare/Ghid%20de%20bune%20practici%20-%20%C3%8Env%C4%83%C5%A3%C4%83m%20s%C4%83%20fim%20toleran%C5%A3i.pdf) . Povestea a relatat culorilecurcubeului, importanta lor si modul in care ele colaboreaza,astfel, prescolarii au inteles cat de importanta este fiecareculoare si ca ei sunt la fel, diferiti, dar fiecare important. La finalul activitatii au colorat impreuna un curcubeu.
Grupa mijlocie a marcat ziua printr-un colaj de manute, care demonstreaza diversitatea si indeamna la acceptare.
Grupa mare a discutat despre diferentele dintre oameni si aorganizat o expozitie de desene libere ale copiilor numita Nu judeca, accepta si iubeste!
Activitatea proiectului a fost coordonata in cadrul institutieide catre conducerea gradinitei si cadrele didactice prezente: Palas Mirabela, Matache Alexandra si Tanasescu Andra