În luna august 2018 am fost informații de către partenerii din Spania că munca noastră asiduă a fost răsplătită: Proiectul a fost aprobat !
Poziția 21:
Perioada de implementare: 2 ani; 17.09.2018-16.09.2020
Buget total: 165.270,00 €
Parteneri:
Suntem șapte parteneri: Spania- Alcorcon (coordonator principal), IES Luis Buñuel; Italia-Parma, ITES G.B. Bodoni; Franța- Bordeaux, Lycee Toulouse Lautrec; Serbia-Nis, Pravno-poslovnaskolaNis; Polonia- Wieliczce, PCKZiU w Wieliczce; Italia- Finale Emilia (MO), LiceoScientifico Morandi și România- Târgoviște, Liceul Tehnologic „ Constantin Brâncoveanu ”.
Scopul proiectului: îmbunătățirea competențelor profesionale, personale și sociolingvistice ale elevilor noștri.
Obiectiveleproiectului:
– Îmbunătățirea realizării competențelor de bază și transversale relevante și de nivel înalt într-o perspectivă a învățării pe tot parcursul vieții
– Consolidarea abilitaților pedagogice
– Promovarea învățării bazate pe muncă în toate formele sale, acordând o atenție specială formării de tip ucenicie
– Pentru a dobândi competențele cheie, comunicarea în limba maternă, limbile străine, abilitățile digitale și abilitățile de bază în matematică și știință
– Compararea abordărilor educaționale din școlile participante.
Rezultatele așteptate în timpul proiectului și la finalizarea acestuia sunt:
– Îmbunătățirea competențelor profesionale, personale, lingvistice și sociale în comunitatea noastră educațională.
– Capacitate de angajare mai mare și mai bună pentru elevii noștri.
– Mai multă implicare în proiectele de învățare cooperative și de formare.
– Mai puține probleme de sănătate și stres.
– Mărirea muncii și bunăstării personale.
Toate evenimentele vor avea loc prin conferințe și zile deschise. Vor fi create grupuri de lucru pentru a crea activități de formare pentru a îmbunătăți educația emoțională și antreprenorială în fiecare zonă a partenerilor.
Cooperarea și comunicarea între parteneri vor avea loc pe canale diferite; și anume prin întâlniri internaționale față în față și prin utilizarea de noi tehnologii, cum ar fi videoconferințe, e-mail, eTwinning, unitate Google și rețele sociale, skype și 2.0 utilități cum ar fi bloguri și wikiuri și făcând propuneri aplicabile programului de formare a viitorilor profesioniști și pe baza experienței fiecăruia dintre parteneri.
Vor avea loc întâlniri transnaționale în care vor participa profesorii și studenții. În ceea ce privește scopul întâlnirilor, fiecare instituție se va ocupa de organizarea, urmărirea diferitelor etape ale proiectului în ceea ce privește diferitele subiecte, cum ar fi îmbunătățirea calității și metodologii (inclusiv dezvoltarea școlară), pedagogia și didactica și învățarea antreprenorială – educația antreprenorială.
Fiecare școală va fi responsabilă pentru coordonarea și revizuirea programelor printr-o foaie de calcul comună online (de exemplu, Google Drive) și o cronologie. Credem că întâlnirile transnaționale îi motivează pe elevii și profesorii noștri să-și îmbunătățească abilitățile și să facă schimb de experiențe.
Atât elevii, cât și profesorii vor participa la întâlnirile internaționale, precum și la alți profesioniști invitați, solicitați la anumite mobilități specifice.
Vor fi 7 întâlniri transnaționale. Fiecare partener va coordona și va gestiona în țara lor. Primul va fi în Spania în octombrie 2018; urmatoarele: Bordeaux, Franța; Parma, Italia; Nis, Serbia; Targoviste, România; Finale Emilia, Italia și Wieliczka, Polonia.
Considerăm că proiectul nostru este inovator, deoarece luăm o abordare metodologică unică: dezvoltarea profesională din perspectiva învățării social-emoționale. Aceasta se bazează în domenii precum:
-Emoțional
-Expresia sentimentelor
-Empatie
-Asertivitate
-Autocontrol
-Self-acceptare / valoare de sine
-Relaxare
Lucrul în aceste domenii de conținut la nivel transnațional va permite dezvoltarea unei metodologii mai eficiente pe care am denumit-o “PROEMO” (Professional-Emotion) sau “VEET” (Educația emoțională în formarea profesională). Empatia este un element-cheie în relațiile profesionale internaționale. Schimbul de bune practici va îmbunătăți calificările profesionale la toate nivelurile.
Diferite studii susțin proiectul nostru, precum cel al lui BJ Casey la Institutul Sackler din New York. Casey a studiat traiectoriile vieții (40 de ani mai târziu) de copii din studiul lui Walter Mischel despre marshmallow, în care Mischel a măsurat voința copiilor observând capacitatea lor de a întârzia satisfacerea atunci când a fost prezentată cu o farfurie de marshmallows. Copiilor li sa oferit o alegere între a avea imediat o marshmallow sau a asteptacateva minute în schimbul a doua marshmallows. Copiii care au cedat tentației au un sistem limbic mai dezvoltat. Auto-controlul se găsește în cortexul pre-frontal drept. Casey a descoperit că copiii care au reușit să se opună tentației s-au putut adapta mai bine în viață și de o calitate superioară celor care au dat imediat ispitei. Cu toate acestea, viața celor care au cedat ispitei trăiește vieți mai frustrante.
Acordul cu partenerii a fost semnat în octombrie 2018, la prima întâlnire transnațională din Spania.
În urma elaborării și aplicării procedurilor de selecție a echipei de proiect, a fost constituită echipa de proiect din 15 cadre didactice și 26 elevii.
Pe tot parcursul proiectului toți elevii vor fi încurajați să evalueze activitățile și să ofere feedback cu privire la contribuțiile proprii și altele. Ei vor elabora chestionare pentru evaluarea activităților proiectului. Vor participa la forumuri de proiecte în care vor răspunde la întrebări legate de activitățile proiectului și de învățarea personală a acestora.
În timpul proiectului, elevii vor conduce adunări în propriile instituții pentru a-și comunica activitățile și pentru a învăța toți elevii și personalul.
Elevii vor avea ocazia de a-și instrui colegii în privința obiceiurilor, tradițiilor și standardelor pozitive de comportament, a culturii în locurile publice, a folosi forma limbajului politicos în comunicarea cotidiană și într-o piesă pe care vor trebui să o facă în cadrul proiectului. De exemplu, elevii se vor învăța reciproc cum să se comporte într-o clasă obișnuită. Pentru a implica în mod activ personalul și pentru a învăța din parteneriat, aceștia vor beneficia de oportunități de a lucra în timpul vizitelor de mobilitate pentru un coleg. Ei vor lucra alături de un profesor din școala gazdă timp de o zi pentru a se angaja cu elevii și pentru a aduna informații despre diferite abordăripredândși învățând.